Medieakademin presenterar MAKTBAROMETERN 2018

Torsdagen den 27 september, på Mediescenen under Bokmässan, MEG

Genom en unik kartläggning av de största sociala medieplattformarna presenteras för andra året en rankad lista över Sveriges digitala innehållskapare. Frågan är: Vilka har störst inflytande i sociala medier?

Maktbarometern är en unik karta över vilka aktörer som har mest inflytande i sociala medier i Sverige. Vi mäter räckvidd, engagemang på Instagram, Facebook, Youtube och Twitter. Vi presenterar en lista över de med mest svensk makt på varje plattform, och presenterar till sist en Maktbarometer där vi väger samman genomslaget på alla plattformar.

Medverkande:  Emanuel Karlsten, programledare, fristående journalist, rådgivare och ordförande i Medieakademin samt styrelsemedlemmarna Gustav Martner, co-founder Digital Reliance och Linda Hörnfeldt, grundare av branschorganisationen Influencers of Sweden, författare och bloggare.

I samband med presentationen kommer en fördjupande rapport finnas tillgänglig för köp. Fördjupad rapport kostar 1 495 SEK och innehåller bakomliggande data från topplistorna (plats 1-60), listar de största SoMe-händelserna samt innehåller ett flertal special-analyser av trender och insikter. Kontakta anna.rosenqvist(a)valentin.se för att beställa rapporten!

Medieakademins medlemmar har tillgång till rapporten som del i medlemskap/sponsorskap, och kommer få den samma dag som den släpps via resp kontaktperson.