MedieAkademin presenterar Förtroendebarometern på Mediedagarna i Göteborg 2016

7 april 2016  |  11.00-11-45  |  Plats: Svenska mässan, H1

För nittonde året i rad avslöjas vilka varumärken, medier och institutioner vi litar på, och vilka vi misstror. MedieAkademins förtroendebarometer är sammanställd av Göteborgs universitet och TNS-Sifo.

Medverkande: Toivo Sjörén, TNS-Sifo och Henrik Oscarsson, professor i statsvetenskap vid Göteborgs universitet. Dessutom kommer resultaten att analyseras och kommenteras av en expertpanel bestående av Cilla Benkö VD för Sveriges Radio samt Eva Ossiansson, forskar bl a i varumärken vid Handelshögskolan, Göteborgs universitet.

Moderator: Carin Hjulström, journalist och författare.

Kan du inte vara på plats? Följ oss genom Twitter på @medieakademin där vi lägger ut resultaten fortlöpande under presentationen!

http://www.meg.se


MedieAkademin presenterar Twitterbarometern på Mediedagarna i Göteborg 2016

8 april 2016  |  11.00-11.30  |  Plats: Svenska mässan, Öppen scen

För fjärde året i rad avslöjas vilka svenska opionsbildare som är mest inflytelserika på Twitter. MedieAkademins Twitterbarometer är initierad och sammanställd av Welcom i samarbete med Crawlica.

Under ledning av Carin Hjulström, författare och journalist, medverkar gör också MedieAkademins Emanuel Karlsten, journalist och sociala medier-expert.

Resultaten från årets Twitterbarometer finns här.

http://www.meg.se